KLADDKAKA MED MARABOU VINTER

Till nyårsfirandet ikväll som jag är bjuden till
ska jag ta med mig en kladdkaka som jag
bakade idag. Det är en ny variant jag testar
som innehåller marabou vinter. Någon som
testat chokladen, är den god? Jag har inte
smakat den ännu?
Kladdkaka med marabou vinter

150 g smör
2 ägg
1,5 dl socker
2 dl mjöl
180 g marabou vinter
2 msk kakao
Smält smöret. Bryt chokladen i små bitar och
blanda med smöret. Rör om tills all choklad är
smält. Tillsätt därefter mjölet. Rör ner ett ägg i
taget. Blanda sist i socker & kakao. Rör till en
slät smet. Häll i smord form med avtagbar kant
& grädda i 200 grader ca 15 min. Servera med
lättvispad grädde. Lycka till!
Hur ska ni fira in det nya året?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0