PAJ MED OST & SPENAT

Ikväll kände jag för vegetariskt  så jag slängde
ihop en ost & spenat paj som blev riktigt lyckad.
Oftast äter jag kött, men ibland kan jag bli sådär.
sugen på att laga något utan. Som just ikväll.
Nu ska jag sätta mig framför tv:n med en kopp te . Hej så länge.
Paj med ost och spenat

Pajdeg
100 g smör
1 dl grahamsmjöl
1 dl vetemjöl
1 msk vatten
Fyllning:
200 g riven stark lagrad ost 
100 g spenat 
3 ägg
1 dl mjölk
2 vitlöksklyftor
salt
peppar
Sätt ugnen på 200 grader. Arbeta ihop smör, mjöl & vatten till en pajdeg och låt den stå kallt 15 minuter. Tryck ut degen i en pajform.

Rör ihop ägg, mjölk, pressad vitlök, salt och peppar. Blanda osten och lägg den i pajskalet. Sprid ut spenat över osten och häll över äggstanningen. Grädda 20-30 minuter tills pajen fått fin färg. Servera med en god sallad.
Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0