BJÖRNBÄRSPAJ MED LIME

Fick sån lust att baka på eftermiddagen så jag
slängde ihop en björnbärspaj som blev kanongod!
Bland dom godaste pajer jag ätit. Men den blev
mer som en kaka. Jag åt den med vaniljsås men
glass till funkar också bra.
Björnbärspaj med lime      10-12 bitar

150 g rumsvarmt smör
3 dl socker
2 st små ägg
3 dl mjöl
1 msk vaniljsocker
knappt 1 tsk bakpulver
rivet skal av 1 lime
100-150 g färska eller
frysta björnbär
Sätt ugnen på 150 grader. Smörj och bröa en
form som rymmer ca 2 1/2 liter.

Kör smör, socker och ägg i matberedare.
Blanda i mjöl, bakpulver och limeskal.

Bred ut smeten och lägg i bären.

Grädda pajen i ugnen i ca 1 timme. Lycka till!
Jag tog kokos att bröa formen med istället och
det blev jättegott.
Pajen innan gräddning
Den färdiga pajen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0