GI-BRÖD

Idag bakade jag ett jättegott Gi-bröd.
Hittade receptet i en annan blogg för ett
tag sedan och sen dess har det varit mitt
favoritbröd. Nästan det enda jag gör då jag
bakar bröd. Är superlätt att göra. Så här gör
ni som vill testa det.

Gi-bröd  1 bröd

3 dl dinkel fullkorn

3dl rågmjöl

0,5 dl linfrön

0,5 solrosfrön

0,5 dl pumpafrön

2dl  nötter eller mandel

4 tsk torkade aprikoser,  i bitar

6 dl naturell youghurt

1,5 tsk bikarbonat

Sätt ugnen på 175 grader. Smörj en avlång form, bröa med sesamfrön.

Dela alla nötter så de inte är fullt så stora. Rör ihop alla ingredienser i en skål.

Lägg över i formen. Grädda i nedre delen av ugnen i 40-45 min. Lycka till!

Brödet i formen innan gräddning.
Det färdiggräddade brödet
Blir gott till frukosten imorgon
Natti natti :-)

 

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0