THAIMAT & ÄLSKADE KATTER

Idag bjöd jag ut min mor på lunch för att pigga upp henne lite.
Hon har varit nere ett par dagar nu för hon och pappa fick avliva
deras katt Helge som blev 19 år. Jag har också varit ledsen för
det var något speciellt med den katten. Han var nästan som en
hund. Han kom till oss då jag fortfarande bodde hemma och han
var då 2 år. 17 år är lång tid och det blir som att förlora en
familjemedlem. Det är alltid lika hemskt att förlora sitt älskade
husdjur. Jag har själv en katt som heter Frida. Hon blir 14 år
i år och jag vill inte ens tänka på den dagen då jag måste ta
farväl av henne. Jag har redan förlorat en katt tidigare. Hon blev
11 år och hette Lisa. Hon fick något fel i levern så det fanns inget
att göra. Frida har bara en njure eftersom hon fick operera bort den
andra njuren. Men hon har klarat sig med bara en njure i 11 år nu
och hoppas hon finns med mig några år till.
Restaurangen vi gick till har supergod thaimat :-)
Jag tog stekta nudlar med kyckling och jordnötter :-) MUMS!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Thaimat är ju så mumsigt, får ta och gå ut och äta det nån dag.



Ha en bra helg!

2010-01-15 @ 17:08:41
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Madelene

Hej Jessica!

Ja visst är det gott.

Tillhör min favoritmat :-)

Kraam

2010-01-15 @ 22:45:51

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0