ÄNTLIGEN TILLBAKA!

Hej allihopa! :)
Det var ju meningen att jag skulle börja blogga igen den 19 mars redan, men jag
fick inte riktigt ordning på mitt internet. Men nu ÄNTLIGEN kommer jag vara tillbaka
här varje dag med nya härliga inlägg :) Som jag har saknat att blogga!
Börjar med att visa en den underbart goda påsktårtan jag gjorde igår på självaste
påskaftonen. Receptet hittade jag på tasteline.com

Romantisk Dajmkladdkaka 

4 dl strösocker
3 st ägg
1 dl kakao
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
150 gram smör
2 dl vetemjöl


Dajmgrädde

2 dl grädde
1 msk kakao
1 msk florsocker
2 st dubbeldaim

Dekoration:
strössel (jag dekorerade med hackad daim, påskägg och gult strössel)

Sätt ugnen på 150 grader. Smörj en bakform med löstagbar kant med smör och häll ner kokosflingor så att sidorna täcks. Rör ihop socker och ägg. Blanda kakao, vaniljsocker, mjöl och salt. Rör ner smält smör och blanda i vetemjölsblandningen till sist. Bred ut smeten i bakformen. Grädda mitt i ugnen i ca 35 min. Låt kakan svalna.

Daimgrädde: Vispa grädden tills den får mjuka tippar. Sikta ner kakao och florsocker och rör om. Hacka dajmen grovt och rör ner. Bred ut toppingen på den avsvalnade tårtan och dekorera med strössel. Lycka till!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack så mycket! :)



Ojoj dendär tårtan sån inte lite god ut; älskar daim! =)

2010-04-04 @ 21:01:46
URL: http://juliaelhag.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: tack så mycket :D

2010-04-04 @ 21:45:09
URL: http://sandr4.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0